The Guild 3 to trzecia pełnoprawna odsłona zapoczątowanej w roku 2002 serii gier, która w umiejętny sposób połączyła elementy strategii ekonomicznych, symulatorów życia oraz RPG-ów. Podobnie jak wszystkie poprzednie odsłony cyklu, tytuł powstał wyłącznie z myślą o komputerach PC. Jednak w odróżnieniu od poprzedniczek (oraz oficjalnych dodatków do nich), firmowanych z wykorzystaniem JoWood Entertainment oraz służbę 4Head Studios, nowy edytor serii – firma Nordic Games – powierzył obowiązek stworzenia gry zespołowi GolemLabs, znanemu wcześniej głównie przy użyciu cyklu geopolitycznych symulatorów SuperPower.
Jedną z głównych poprawek, wprowadzonych w trzeciej odsłonie serii The Guild, wydaje się zwrot w stronę z większym natężeniem sandboksowej formuły rozgrywki. W zamian zwartej linii fabularnej, w grze znajdziemy 12 zróżnicowanych scenariuszy, rozgrywających się na terytorium kilku miast oraz ich okolic. Naturalną konsekwencją owej sandboksowości jest także podkreślenie, jaki położono na sztuczną inteligencję komputerowych NPC-ów. Na gry opracowano zaawansowany system rządzący zachowaniami postaci niezależnych potrzeby, który pozwala im egzaminować rzeczywistość i w dobry sposób na nią odpowiadać. Model ów oparty zostawił na sześciu przeciwstawnych konsekwencjach, a większość napotkanych istot stanowić może mieszankę rozlicznych wyznawanych wartości. Odrębne magazyny sztucznej inteligencji w bitwie otrzymały nie tylko pojedyncze istot, ale także rodziny, gildie czy miasta, a uzyskiwane przez nich wzorce postępowań ulegają zmianie na skutek odstawień gracza oraz innych zachodzących w świecie gry zdarzeń. Jednocześnie stosunek bohatera aż do poszczególnych postaci czy odmian społecznych w istotny modus wpływa na sam tok rozgrywki. Bazujące na barakowie podobnej do piramidy, lokum polityczne posiadają proste prawdziwości. Każde z nich zależy biurze o wyższej sztafety i gdy w barakowie zwalnia się etat, kreacyj z rodziny o dobrej reputacji mogą ubiegać się o tę pozycję. Następnie członkowie biura o wysokich sytuacjach głosują na kandydatów, wyłaniając zwycięzcę. Komponentem, który być może w znacznym stopniu zmienić wynik wyborów i procesów w The Guild 3, jest głos publiczna. W końcu akcja walki toczy się w latach rozkwitu humanizmu, który dalej ogarnął Europę i całkowity świat. Po raz główny szlachta zaczęła częściowo być posłusznym głosu ludu. Tworzy to różnorodność w rozgrywce, zależną od wybranej pozycji a zachęca gracza to utrzymywania biur. Gracz może jednocześnie pomagać lub hamować postęp w hierarchii oraz przebudowę pozycji innych postaci. Mechanizm ten sprawia, że gracze, którzy osiągnęli wysoki poziom siły, nie mogą po prostu kierować żelazną ręką. Jeśli tak się stanie, ludność może się zbuntować i spalić budynek wolnostojący gracza lub nawet dotknąć. Trzeba pracować na mnóstwa różnych poziomach i bodaj sprawiać wrażenie, że słucha się głosu opinii publicznej.
The Guild 3 to kontynuacja rozwiązań znanych graczom z poprzednich dwóch wersji walki. Podobnie jak poprzedniczki, „trójka” dodatkowo należy do gatunku ekonomicznych symulatorów. Gra ponownie przenosi gracza na ulice średniowiecznego miasta, gdzie musi się zająć swoją karierą. Czy istnieją jednak jakieś różnice w stosunku do pierwszej i drugiej partie?

The Guild 3 trailer gry

Ciekawym dodatkiem będzie reagujące na otoczenie społeczeństwo. Na ten przykład nasi sąsiedzi będą mogli zacząć się w pewnym momencie kłócić, co może wpłynąć na rozgrywkę. Najważniejszą częścią walki pozostanie jednak możliwość samodzielnego rozwinięcia postaci. Nasz chojrak będzie na ten np. mógł zostać piekarzem. W tym wypadku rozgrywka będzie cokolwiek monotonna, a i finanse nie będą łatwe. Ponadto będziemy mogli zostać przykładowo złodziejami.

W tym wypadku zbierzemy całkiem pokaźną kupkę mamony w trymiga, jednak nie możemy ją również bardzo szybko stracić, jeśli na świeżym uczynku zostaniemy złapani z wykorzystaniem strażników miejskich. Jeśli pozostaniemy za to dobrzy w swej robocie, zwróci na naszej firmy uwagę jedna z udostępnionych w grze gildii. Oraz dostać się do niej nie będzie łatwo, bowiem wydaje się to sekretna społeczność. W The Guild 3 pobierz odkryjemy elementy strategiczne. Twórcy batalii zrezygnowali jednak z batalii dla pojedynczego gracza. W zamian tego w grze pozostaną na nasz czekały indywidualne zadania do wykonania. Jeżeli skończymy jedno, zaczniemy sprawiać następne. Przykładem może być w tym miejscu zabójstwo jednego z naszych sąsiadów. Na początku musimy dlatego że skupić się na poszukiwaniu świadków zdarzenia czy dowodów nikczemności, później dopiero ukaramy winowajcę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here